Monday, July 4, 2016

გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის თემა
ალკოჰოლი
სასწავლო საფეხური
საბაზო.მე-9 კლასი
 მოსწავლეთა პროფილი  
14 მოსწავლე ინკლუზიური სწავლების საჭიროების მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის მნიშვნელობა აქტუალობა
1. მოსწავლეებმა  აცნობიერონ ის საშიშროება ,რაც მოსდევს მოზარდების მიერ ალკოჰოლის გამოყენებას,რომ ალკოჰოლის სისტემატიური მიღება იწვევს  ალკოჰოლზე დამოკიდებულებას და რა ზიანი მოაქვს ჯანმრთელიბისთვის.
2 . ეცნობიან ეფექტურ პრევენციულ ღონისძიებებს
 გაკვეთლის მიზნები და შედეგები  
 ე.ს.გ-ს მიხედვით
 მოქ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღი წესს
     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
განმარტავს, თუ რას ნიშნავს ალკოჰოლის ავადმოხმარება, მსჯელობს შესაბამის რისკებზე და ასაბუთებს ალკოჰოლის მავნე გავლენას ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობაზე
იცავს ჯანსაღი ცხოვრების ელემენტარულ პრევენციულ წესებს თამბაქოს, ალკოჰოლის, ნარკოტიკული ნივთიერებების მოხმარებისა და აზარტულ თამაშებში მონაწილების გამორიცხვით/შეზღუდვით
წერს თხზულებას სოციალური დაავადებების (მაგ.: ალკოჰოლიზმი, ნარკომანია, შიდსი, ტუბერკულოზი და ..) მქონე ადამიანებისადმი საზოგადოების დანარჩენ წევრთა დამოკიდებულების შესახებ, სადაც ასაბუთებს საკუთარ პოზიციას მის მიერ აღწერილი ურთიერთობის სამართლიანობის შესახებ.
 წინასწარი ცოდნა
 მოსწავლეებმა იციან განვლილი სააკვეთილო მასალიდან  სხვა მავნე  ჩვევებისა და მათი უარყიფითი შედეგების შესახებ,რაც აისახება ჯანმრთელობასა და სოციალურ გარემოზე.
 შეფასების საგანი და პროცედურები
  ასოციაციური რუკა,სქემა ვ.გ.მ.ვ. არგუმენტირებული მსჯელობა,რისკების გაცნობიერება,ელემენტარული პრევენციული ღონისძიებების დასახვა. ჯანსაღი წესებით ცხოვრების აუცილებლობის გააზრება.
 სასწავლო მასალა და ტექნიკა
 დაფა, ცარცი,ასოციასიური რუკა ,ინტერნეტ რესურსი(მოძიებული მასალა,ფოტოები) ვ.გ.მ.ვ. სქემა ,,პრეზენტაცია სლაიდებით.

გაკვეთილის მსვლელობა:

     კლასის ორგანიზება (მისალმება ,სიის ამოკითხვა,პროექტორის გამართვა)-2წთ. 
   მოსწავლეებს ვუსვამ   კითხვებს: რა არის ჯანმრთელობა? რამ შეიძლება      უარყოფითი გავლენა იქონიოს ჩვენს ჯანმრთელობაზე?
       მოსწავლეები გამოთქვამენ ვარაუდებს და მსჯელობენ5 წთ .
          მოსწავლეებს ვურიგებ  ასოციაციურ რუკას      ,,ალკოჰოლი“-და ვსთხოვ ინდივიდუალურად შეავსონ.-5წთ.
          შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით (დანომრილ ფურცლებს მოსწავლეები იღებენ ყულაბიდან) კლასს ვყოფ ორ ჯგუფად და ვაძლევ დავალებებს: 1.ჩამოაყალიბონ  თავიანთი მოსაზრებები -რატომ სვამენ შენი ტოლები? 2. რა საფრთხე შეიძლება დაგემუქროთ ალკოჰოლის მიღების  შემთხვევაში?-8წთ.
  ინდივიდუალურად მოსწავლეებს ვავსებინებ სქემას: რა ვიცოდი, რა გავიგე,რისი გაგება მსურს.-10 წთ.
       გონებრივი იერიში:-4 წთ.
        ვსვამ კითხვებს:1.რა სარისკო შედეგი შეიძლება გამოიწვიოს ალკოჰოლის ჭარბმა მიღებამ? 2.რა გავლენას ახდენს ალკოჰოლის სისტემატური მოხმარება გარშემომყოფებთან ურთიერთობაზე? 3.შეიძლება თუ არა პრობლემის თავიდან აცილება თრობით?
          ვაძლევ საშინაო დავალებას: მოიძიონ ინფორმაცია და დაწერონ თემა „ალკოჰოლიკის ერთი დღე“.2წთ



No comments:

Post a Comment